Summer sum

Sommaren har bestått av några ingredienser: föräldrar, katt, lajv, diskande. Men den tyngsta delen har varit anime. Väl medveten om föräldrarnas Internetsituation (56k moden) och med tanke på att jag hade ungefär 250 - 300 GB anime på min lilla externa hårddisk beslöt jag mig för att plocka med mig den nämnda till föräldrarna. Det visade sig vara ett väldigt bra beslut. Jag har gått igenom serier på löpande band känns det som. Innan småland såg mig hårddisk ut så här:

image2

Efter sommaren (några veckor och nätter senare) ser den numera ut på följande sätt:

image3

En del har hänt som ni kanske kan se. En del har gåtts igenom, en del har älskats, en del har kastats bort, men hela 20 serier har jag lyckats att plöja igenom. De serier som jag har avverkat är följande (parantesen efter titeln är det betyg som jag satt på serien på anidb.net): Gauken Heaven (8), Galaxy Angel (5), Afro Samurai (7), Black Blood Brothers (8), Versallies no Bara (10), Magical Nyan Nyan Taruto (6), Rozen Madien Traumend (7), Meine Liebe Wieder (6), Tsubasa Chronicle (6), Utawarerumono (9), Kashimashi: Girl meets Girl (6), Kumo no Mukou - Yakusoku no Basho (7), Onegai Teacher (6), Yoshinaga-san`chi no Gargoyle (7), Ouran Koukou Host Club (8), Suzumiya Haruhi no Yuuutsu (6), Jigoku Shoujo (8), Fate/stay night (6), D.N. Angel (7) och School Rumble (9). I den ordning som de blev uppräknade mer eller mindre.

Då är det bara recensionen av dem kvar nu då... Eller kanske inte.
Men några serier som jag tycker bör nämnas lite närmare är följande:

Gakuen Heaven
Black Blood Brothers
Versailles no Bara
Utawarerumono
Jigoku Shoujo
School Rumble

De serier som jag tyckte var de bästa av de som jag såg. Gauken Heaven var vara så charmig och lätt sedd med massor av bishounens. Black blood brother var även den en trevlig bekantskap. En liten historia om vampyrer med ett oväntat slut. Versailles no Bara grät jag floder till när jag såg den. Den växte verkligen enormt efter halva serien. Utawarerumono fastnade också lite extra för den fina känslodramat som fanns där. Jigoku Shoujo gav mig lite rysningar, en lätt skräckserie som egentligen inte var så farlig. Men med en bra handling och ett bra soundtrack. Mycket bra soundtrack. School Rumble är nog den första riktiga komediserie som jag gillat. Fnissade och skrattade en hel del åt karaktärerna och händelserna i denna. Oförglömliga karaktärer.

Det närmaste i animeväg för min del blir nog att se School Rumble 2 och se klart både Death Note och GTO. Sedan får vi inte glömma långkörarna som Naruto och Sailor Moon som jag ännu inte sett mer än en säsong på. De kommer plöjas igenom inom en framtid.
Men det har varit en trevlig animesommar för min del, får hoppas att det kan bli en lika trevlig animehöst med många bra och intressanta serier. I will keep it updated.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0