Ha ha ha hentai

Äntligen har jag sett igenom Boku no sexual harassment. Animegayporr äger! Jag trodde nog att den skulle vara mycket värre än den var, satt och väntade på den beryktade majskolven som dök upp i andra avsnittet. Den var rätt rolig att se, vet inte om det är normalt att sitta och fnissa/små skratta åt en gay hentai, men det var exakt vad jag gjorde i alla fall. Rent animeringsmässigt så var den riktigt bra. Hur japanerna lyckas med att teckna bakgrunder och saker så realistiskt kommer jag nog fundera på ett bra tag. Det är inte första gången jag sitter och funderar "hmm, det där ser ut som äkta sten..." när jag ser på en anime. Handlingen var ok, ja det var en handling som faktiskt förde det hela framåt. Det är inte en serie som hamnar på min personliga toplista direkt. Det är en hentai, vilket är lik med porr, och porr i allmänhet är inget jag hoppar högt över. Fast porr i detta format var mer underhållande än det riktiga. Allting ska vara så vacker och glittra och ha sig. Väldigt sött.

För inte så länge sedan så jag faktiskt en annan gay hentai: Ai no Kusabi. Inte lika mycket snusk i den men långt ifrån oskyldig. Också en bra story som förde handlingen framåt. Vad är det egentligen med shounen ai/yaoi och triangeldramer? Även den hade rätt bra animering och ljud.

En sak som jag dock kom att tänka på nu när jag såg på sexual harassment var röstskådespelarna. Jag menar, jag fattar ju att man som röstskådis (i alla fall om du är japansk sådan som gör animeröster) så måste man utsätta sig för alla de möjliga och omöjliga situationer för att få rätt uttryck och ton i rösten som figuren på TV-skärmen utstrålar. Om det så betyder att man har halva munnen med fetvadd för att få det att låta som om man har varit i slagsmål eller att lyckas gråta på kommando. Men att spela in till hentai? Jag vet i alla fall att jag skulle känna mig lagom generad av att stå och stöna och skrika i en mikrofon så. Fast det är kanske inte värre än andra röster vad vet jag. Det är i och för sig extremt lätt att fejka ljuden så det är nog inte så svårt ändå. Men genant.

Om man hinner ha allvarliga funderingar på sånt så är man inte jätte seriös med sitt tittande. Det är underhållande, små sött och fnissbart. I alla fall för min del.

Vidare till nästa animerelaterade subjekt: soundtrack. Tsubasa Chronicle har ett riktigt bra soundtrack med några riktigt härliga låtar. Även om serien hade en del att önska så är musiken riktigt bra. Musiken till Jigoku Shoujo var även den en höjdare. Hade några riktigt bra låtar där, lagom med horror och mystik. Öppnings- och slutlåten till School Rumble är helt underbara. Jag älskar dem. Samma sak (i alla fall öppningslåten) med Utawarerumono och Ouran High School Host Club. Bra låtar och bra serier. Väldigt bra. Som om inte det var nog så hittade jag en mapp med 1001 anime öppnings- och slutlåtar. Gissa om jag var glad över den. Där fanns massor, både sånt som jag redan hade, letat efter eller inte ens visste om. Har inte gått igenom allt än. Det gäller att gå igenom den små steg åt gången.Mer anime uppdateringar kommer att komma framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0